masih lagi baru rasa. sungguh cepat masa berlalu. masih ingat lagi. waktu ini hari ini dua tahun lepas. sedang berada di klinik. menunggu giliran dipanggil doktor. semalam pergi makan angin bersama. tapi terpaksa dipendekkan kerana umi tiba-tiba sakit. yang amat sangat katanya. dan pada ketika sakitnya menyerang, aku mengambil gambarnya. masih lagi tersimpan baik gambar itu. gambar mukanya berkerut-kerut menahan kesakitan yang amat sangat. akan disimpan dengan baik gambar itu.
malamnya tidur seperti biasa. kalau diikutkan jadual, sebetulnya esok baru bertemu dengan doktor untuk pemeriksaan berkala bulanan. akan tetapi kata umi, kandungan sangat kurang pergerakkannya. bimbang apa-apa akan terjadi, itu yang kami ke klinik. walaupun awal sehari.
tak sangka pula sebenarnya kesakitan semalam itu ada tanda pertama sakit hendak melahirkan. ah. sungguh tiada pengalaman. tetapi alhamdulillah. semuanya selamat. setelah pelbagai rintangan dan halangan, dugaan dan cabaran yang dihadapi, seorang bayi comel seberat 3.5kg dilahirkan tepat dikala muazzin mengalunkan azan maghrib. alhamdulillah.
dan sekarang, hari ini, dia sudah pun dua tahun. SELAMAT HARI LAHIR FAKHRI.
2 comments:
happy birthday fakhri and happy belated birthday abi!!
thanks.
Post a Comment